Saiu ! DaVinci Resolve 12.5.1 descodificação de arquivos ProRess para Windows, efeitos adicionais para ResolveFX e muito mais

https://select.pro.br/

Sem dúvida é um programa sempre a ter em conta e que vale a pena baixar (AQUI) a versão grátis que faz quase tudo da versão paga.
Na atualização 12.5 foram feitas mais de 1000 melhorias e 250 novos recursos e com isso  milhares de pessoas passaram a usar o DaVinci Resolve como editor e não só para coloração. Outro ponto positivo foi a rapidez com que fizeram as atualizações que se estava pedindo no fórum da Blackmagic. Em um mês temos ai a versão 12.5.1

A atualização 12.5.1 para o DaVinci Resolve está disponível para download (AQUI) .
Esta atualização fornece a capacidade de decodificar arquivos Apple ProRes no Windows, o que evita a necessidade de usar o QuickTime 7.
Também foi otimizado o corte e edição de material gravado com múltiplas câmeras, porque agora o programa usa um código próprio de 64 bits para ler e criar arquivos .mov
Além disso, novos efeitos foram adicionados no ResolveFX ( Generate Color e Tilt-shift Blur). Esta versão também suporta Ultra HD H.264 renders noWindows, HEVC (H.265) decoding on Linux, o formato Sony X-OCN , alpha channel em conteúdos DNxHR 444, melhoria no encoding AAC, facilita o processamento de arquivos AVCHD .mts  e muito mais.

 

Veja aqui a lista completa da atulização DaVinci Resolve 12.5.1 (inglês)

Edit Improvements

  • Improved 2-up and 4-up, multicam and playback performance when using QuickTime ProRes on Windows
  • Added menu items to allow selection of clips based on Flag, Marker and Clip colors on the edit timeline
  • Added ability to import and export duration markers using EDL
  • Added the ability for clips to snap to their own markers when adjusting In and Out points
  • Improved consistency of edit functions when Timeline is in full screen mode
  • Added support for box wipe mode for offline reference wipe

Color Improvements

  • Improved performance for Spatial Noise reduction in Better mode
  • Improved listing of attached and timeline mattes in the node graph with support for alphabetical listing
  • Added ability to apply grades from a reference wipe using the viewer context menu
  • Added ability to align keyframe timelines of color grades using playhead position and wiped still frame
  • Next node and previous node operations now loop around the node graph
  • The ‘displayed’ node graph now automatically updates when the current still is changed
  • Swapping nodes now also swaps the node labels
  • Shift Up + Next Still will now append grade from the current still on the advanced control panel (Studio version)
  • Added support for left eye and right eye grades for the timeline node graph (Studio version)
  • Added ability to convert a mono timeline into stereoscopic 3D (Studio version)
  • Added ability to convert a mono clip into stereoscopic 3D (Studio version)
  • Added support for sequence and node render caching for stereoscopic clips and timelines (Studio version)
  • Added compensation for stereoscopic slip when exporting timecodes in ALE (Studio version)
  • Added support copying DolbyVision grades using stills and middle click (Studio version)
  • Improved 3D and Qualifier panel layout in dual screen mode
  • Improved behavior to stay on the same frame when joining two clips

3-resolve-125-colour

Resolve FX Improvements

  • Added ResolveFX Generate Color (GPU accelerated)
  • Added ResolveFX Tilt-shift Blur
  • Added support for anamorphism in ResolveFX Lens Blur (Studio version)
  • GPU acceleration support for ResolveFX Lens Flare (Studio version)
  • Ability to adjust Shadows/Midtones/Highlights in ResolveFX Film Grain in all compositing modes (Studio version)
  • GPU acceleration support for ResolveFX Emboss, Waviness, Vortex, Ripples, Dent, Mirror
  • Improved ResolveFX Scanlines and added various composite modes
  • Ability to view the ResolveFX Scanline layer without the background
  • Improved border behavior for ResolveFX Gaussian Blur, Directional Blur, Mosaic Blur, Radial Blur and Zoom Blur
  • Added support for horizontal/vertical ratio in ResolveFX Glow
  • Added support for pan and tilt on ResolveFX Prism Blur
  • Improved performance for ResolveFX Light Rays
  • Improved performance for ResolveFX JPEG Damage

Media Improvements

  • Added new Import Media options to File menu and Media Pool context menu
  • Added support for stereoscopic 3D clips in Media Management (Studio version)
  • Added ability to create stereo clips with mismatched source resolution (Studio version)
  • Added support for display drive names in Media Storage on Windows
  • Addressed issues with open file location from Media Pool on Linux
  • Added Source Name tag support for filename without extension

Codec & Format Improvements

  • Adds direct support for ProRes decode on Windows so that QuickTime 7 is no longer required
  • Improved .mov decode and encode performance on Windows
  • Support for UHD H.264 renders on Windows
  • Improved .mov decode and encode performance on Linux
  • Added support for HEVC (H.265) decode on Linux
  • Added support for alpha channel on DNxHR 444
  • Added support for the Sony X-OCN format
  • Added support for various AAC encode parameters on macOS
  • Added support for QuickTime AAC audio encoding on Windows
  • Added support for V-Gamut in RCM for improved Panasonic camera image handling
  • Added ARRI LogC to Linear and Linear to ARRI LogC LUTs in VFX I/O
  • Addressed decoding of last frame in some Panasonic AVCHD clips
  • Improved handling of AVCHD .MTS clips

General Improvements

  • Alpha-numerical listing of codecs and format in the Deliver and Media Management pulldowns
  • When running DaVinci Resolve in window mode, the macOS dock is now visible
  • Improved latency for remote grading (Studio version)
  • Improved handling of dissolves and overlapping clips in DolbyVision metadata export (Studio version)
  • Improved behaviour when creating render jobs on locations without write permissions
  • General performance and stability improvements

Artigos recentes

Video thumbnail
Teste no local com mais interferências do Brasil e review completo do Accsoon CineView
18:21
Video thumbnail
Microfones sem fio para celular baratos e de qualidade preparados para os próximos 30 anos
13:02
Video thumbnail
Tripé em fibra de carbono para a nova geração de câmeras e ideal para quem viaja. K&F Concept
12:36
Video thumbnail
Lente Cine com melhor preço/qualidade para M4/3, Blackmagic Pocket 4k, Sony, Canon R e Fuji
07:36
Video thumbnail
Principais vantagem de usar o monitor com TouchScreen portátil
11:00
Video thumbnail
Porque o lapela Hollyland Lark M1 é hoje a melhor opção de preço qualidade
13:26
Video thumbnail
2 acessórios para câmeras que uso ha mais de 2 anos e tem agora ótimo preço: Inkee BENBOX e IRONBEE
12:55
Video thumbnail
Como encontrar rapidamente pessoas nas suas gravações durante a edição de forma simples e automática
07:22
Video thumbnail
Um ano trabalhando com a Sony ZV-E10 Review completo
23:05
Video thumbnail
Painel de LED RGB bom e barato, com aplicativo IOS/Android compatível com outras marcas.
05:32
Video thumbnail
Do bom ao mau: Review da lente full frame Meike 85mm f/1.8 de R$1.000 para câmeras Sony
08:11
Video thumbnail
Dica para quem tem follow focus: O melhor uso sem ser como follow focus
04:04
Video thumbnail
De iPhone até ARRI, combine as cores de todas as câmeras com plugin CineMatch
20:43
Video thumbnail
Dream FX com filtro 2 em 1 - ND 2-32 com Black Diffusion DE 1/4 da K&F concept
07:12
Video thumbnail
Review PDMOVIE LIVE AIR 2s: Melhor preço qualidade wireless follow focus
13:46
Video thumbnail
PC de 2014 em 2022: Editando vídeos 4k e 6k RAW, sem usar PROXY e exportando em 4K e FullHD
26:38
Video thumbnail
Você vai querer ter este colete para suporte de câmeras: DigitalFoto Thanos SE
11:44
Video thumbnail
CaTeFo Star 500: Bons e baratos - Review dos lapelas duplos com gravador interno por menos de R$900
15:11
Video thumbnail
Como Sincronizar facilmente o áudio gravado a 44.1 KHz com vídeo de 48 KHz
17:44
Video thumbnail
Congresso SELECT MASTERCLASS 2022
04:35